28 května, 2010

Hlas ze záhrobí



Nezapomněl jsem na vás, moji věrní. Což je daleko méně překvapující, než to, že jste nezapomněli vy na mě. Chodíte sem každý měsíc. Podívat se, jestli něco nepřibylo. A ono ne. Ale vy sem jdete znovu. Jako by bylo už hodně po Velikonocích a zmrtvýchvstání nikde. Dočkáte se. Nebyl čas. Stalo se toho hodně v poslední době. A stále dějě. Třeba to, že jsem zapomněl psát mě a mně. Opravdu. Uměl jsem to dokonale. Automaticky. Pak mi to někdo vysvětlil. Že prý je to jednoduché. Že si tam mám dosadit tě a tobě. Bylo to jednoduché. S tím tobě. Ale mě už mi tam nešlo. Od té doby to neumím. Ale nevadí mi to. Už proto, že díky tomu ani nevím, že to píšu špatně. Nebo nepíšu. A teď jsem si uvědomil, že byl 13. květen, a já si ani pořádně nepřipomněl výročí, kdy umřel Stopař. Poprvé. Někdy se něco děje i tím, že se to nestane.

1 komentář: